torsdag den 26. marts 2015

Fablab - Læssøesgade skole




Valgholdet på Læssøesgades Skole er midt i en proces sammen med forskere fra Aarhus Universitet - opgaven er var:
Hvordan kan man udvikle et motiverende og anderledes redskab, der kan understøtte motion og bevægelse i skolens hverdag?Eleverne havde sidste gang pitchet deres ideer og fået tilbagemeldinger, nu skulle de i gang med fabrikationsfasen. Grupperne fik udleveret et ark, hvor de skulle præcisere deres opgaver under fabrikationsdelen samt være obs på hvilke materialer og digitale teknologier de ville benytte. Designet skulle opfylde tre krav:
Socialt - bevægelsesbåndet skal være en fælles oplevelse for alle deltagendeDigitalt - teknologi skal udfylde en central rolleAnderledes - det må ikke eksistere allerede
Grupperne var på nuværende tidspunkt ved at påbegynde deres første prototype: forhindringsbane, armbånd der vibrerer ved lav puls, ophæng til billeder, armbånd der kan registrere bevægelse og hjemmeside.Vores opgave var at guide eleverne, så de oplevede et flow i deres proces fra ide til fabrikation. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar