Et andet fokus var at give eleverne indsigt i den proces der foregår, når man veksler mellem den analoge og den digitale verden. Herved skulle de gerne få opbygget en bedre forståelse for, hvordan man kan anvende en lasercutter (og andre digitale fabrikationsmidler) til at løse mere eller mindre komplekse opgaver.
fredag den 4. december 2015
Lasercut af julepynt på Læssøesgades Skole
Torsdag d. 3. december var FabLab Aarhus på Læssøesgades skole og lave julepynt på lasercutter. En 4. og en 5. klasse fik lov til at designe deres eget julepynt fra bunden, med tegninger lavet i hånden, enten ud fra fri fantasi eller med inspiration fra eller hack af et eksisterende motiv. Herefter skulle eleverne også selv være med til at scanne deres tegninger, vektorisere og redigere så det kunne skæres på lasercutteren. Eleverne blev hurtigt klar over at der var brug for høj kontrast i deres billeder for, at det kunne blive godt når det blev scannet ind på computeren - og ellers fik de lært, hvordan de kunne ændre på billedets kontrast i redigeringsprogrammet.
Et andet fokus var at give eleverne indsigt i den proces der foregår, når man veksler mellem den analoge og den digitale verden. Herved skulle de gerne få opbygget en bedre forståelse for, hvordan man kan anvende en lasercutter (og andre digitale fabrikationsmidler) til at løse mere eller mindre komplekse opgaver.
Et andet fokus var at give eleverne indsigt i den proces der foregår, når man veksler mellem den analoge og den digitale verden. Herved skulle de gerne få opbygget en bedre forståelse for, hvordan man kan anvende en lasercutter (og andre digitale fabrikationsmidler) til at løse mere eller mindre komplekse opgaver.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar