LUDO HACK
Der blev introduceret to maker-teknologier: MakeyMakey og Littlebits, som blev afprøvet først. Halvdelen af grupperne valgte efterfølgende MakeyMakey som en teknologi de ville inkorporere i deres design. Resten kastede sig over alle de andre materialer, som var til rådighed og der kom mange spændende bud på udvidelser af spillet.
Eksempler på hacks:
- Et kortspil brugt til at flytte brikker istedet for terningen.
- En matadorvariant, hvor man kunne købe felter og havde valuta som spilelement.
- Spilfelter der afspillede en tilfældig lyd når brikken landede på dem (se GIF). Lydene afgjorde belønningen eller straffen: Ryk fire felter frem, god tur hjeeem, ryk to felter tilbage osv.
- Spilfelter der aktiverede en nedtælling, der berørte alle spilleres brikker. Skynd jer hjem... eller dø.
Dagen blev rundet fint af med at de skulle "pitche", altså forklare og vise kort hvordan deres produkt virkede i en lille video på max. 1 min.
Der var både analoge og digitale løsninger på at hacke LUDOspillet. Tak til 7.m og 7.i for fantastisk gåpåmod og sjove ideer... og ikke mindste tak for de engagerede og åbensindede lærer omkring klasserne.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar